BEGRAVNING OCH ANDRA TRÅKIGHETER

Hej bloggen! 

Igår kom Nadine hem till mig och då myste vi typ hela kvällen. Samtidigt som hon var här var också min kusin från paris här för en släckting till oss har gått bort, så det är lite sorgligt :/ 

Så dagen idag började med att jag och Nadine vakna, klädde på oss, sminka oss och åt frukost sen drog vi till skolan och kom i tiiid! ;D Jag blev fett stolt haha! :D Sedan i skolan gjorde vi inte så mycket, det blev mest massa snack eftersom jag varit borta i en vecka nu :( 

Sedan när klockan va runt 1 kom mina föräldrar och hämtade upp mig, jag fick byta om i bilen och pappa körde till begravningsplatsen. När vi kom dit hälsade vi på alla mina släcktingar och sedan började cermonin. Chevra kadisha (stavning?) höll i begravningen och dom läste böner på svenska och hebreiska. Sedan spelades det en massa fina melodier för Ella. 

Efter cermonin åkte vi alla hem till Ellas hus och där blev vi bjudna på smörgåstårta och kaka. 

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle gråta så mycket idag men av att se alla barnbarn, barn, syskon m.m. sitta och gråta halsen av sig, fick mig att gråta. Det var en väldig känslosam stund. 

Min blogg är ju lite mer iordning nu också :)



Kommentarer
Postat av: Nathalie

svar nej det var inte kallt :) och såklart har jag en jacka när jag är utomhus.. allt bra?

2009-02-17 @ 08:20:35
URL: http://nathalieelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0