HÄRJEDALEN 2008

Hej hej

Nu tänkte jag köra en genomgång av Härjedalen.

Torsdag: Vi åkte till Härjedalen runt 15.00...då vi fick sitta i bilen i cirka 6 timmar...jobbigt :/ Tillslut kom vi fram då klockan var vid 20.00-21.00, då åt vi middag, som Harboms bjöd på. Jag tror vi fick antrecote med lite potatis och rotfrukter. Och eftersom att vi hade sovit ut dagen innan var vi uppe ganska sent....annars lade vi oss alltid vid 22.00.

Fredag: Då åkte vi ut med skotrarna för första gången, och jag fick köra själv :D:D:D Riktigt kul var det! Varför vi åkte med skootern var för att vi skulle dra upp lite fisk ur hål som värdparet hade borrat innan våran ankomst. Den dagen fick vi 2 jäddor. Efter det så åkte vi till en lägerplats på isen där vi åt lunch, som då var soppa.
När vi kom hem så var det familjen Portnoff-Klatzkows tur att laga mat. Vi bjöd på oxfilé, bakad potatis och sparris. Sedan var det dags att sova vid 22.00.

Lördag: Då åkte vi ut med skotrarna igen, och jag fick faktiskt upp en lake :) Dom brukar vara svåra att få, så jag blev riktigt nöjd. Vi fick också upp en jädda den dagen. Sedan på kvällen fick vi gäster då familjen Flinta lagade maten. Dom bjöd på lamm. Det var riktigt gott!

Söndag: Denna dag fick vi gäster, och då åkte vi på skootrarna igen. Mamma hade en lake på kroken denna dag, men tappade den haha :D Men vi fick trots allt en jädda i alla fall. Kanske inte så kul att höra vad vi åt hela tiden men vi åt i alla fall en slags potatisgratäng.

Måndag: Det var idag då....Vi packade bara idag. Men idag på morgonen så bakade jag faktiskt bröd som förövrigt blev helt OK. Idag fikade familjen Flinta, och Portnoff-Klatzkow på Coffehouse by george.


Nu är vi hemma, eller i alla fall jag. Pappa hämtar mamma på sjukhuset för hon gick och röntgade sig där när vi kom hem. Hon hade fått en inre blödning vid revbenen stackarn! Vi ramlade nämligen av flaket som satt på en skooter, och då hade mamma ramlat på några pet-flaskor som hon hade innanför jackan. Och mamma som är så benskör skadade revbenen då...

Nu ska jag ta en låååång dusch, och sedan slumra till i soffan kanske :p

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0