EXPLOSION I CENTRALA STOCKHOLM

Hej hej

Jag håller på att göra gröt nu, så jag har lite tid över att skriva lite.

Jag tänkte prata lite om explosionen som skedde på surbrunnsgatan i centrala stockholm.

Det hade varit en 29-åring som tydligen hade kännt sig kränkt av en portvakt på en klubb. 29-åringen hade blivit så kränkt att han därefter lagt en bomb under en bil så att det hade skett en explosion imorse. Som tur var så skedde det ingen större skada skedd, alltså klarade sig människor i omgivningen.

Ett vittne hade hört smällen och sett moln som stigit ifrån bilen. Hon och någon annan från hennes hem hade sprungit ner på gatan då de sett bildelar liggandes runt om bilen.

(måste rusa, men skriver mer när jag kommit hem, eller strax innan jag går)

I'm back...i alla fall så berättade vittnet att hon också sett att nästan alla fönsterrutor på gatan hade blåst ut, så det var en ganska kraftfull explosion ändå.

Jag tycker att den här nyheten var otroligt intressant, då man sällan hör om explosioner i Stockholm. När man hör om explosioner så förekommer dom ofta i Israel eller de palestinska länderna.

Man får ju bara hoppas på att detta inte sker igen, för om det hade gått en människa på den gatan då explosionen förekomm, hade säkert han/hon fårr svåra skador.

Skriver mer snart, kram!

(wohoo, jag skrev explosion 5 gånger i detta inlägg haha)










http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2014326.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0