FÖRSTA SKOLDAGEN

Hej hej på er som läser bloggen :)

Äntligen har jag fått igång mitt bredband, så nu kan jag egentligen blogga hur mycket jag vill :)

Under dessa dagar har det inte hänt så mycket så jag kan väl börja med att berätta denna dag för er. Den började med att jag vaknade 7.30 för att göra mig iordning för första skoldagen. Resan till skolan var ganska lång då jag behöver åka buss, tunnelbana och tvärbana för att komma fram till skolan.

När jag väl var där så stod alla samlade i huvudentrén i fryshuset. Efter ett tag kom rektorn som berättade att vi skulle ställa oss framför deras arena där uppropet skulle hållas.

När vi blir insläppta sätter jag mig ganska långt ner längst ut vid kanten. Efter ett tag säger en lärare i mikrofon att lärarna ska presentera sig själva och då tror man ju att de ska säga något i stil med - Hej, jag heter Måns och jag är no lärare, jag har jobbat på fryshuset i 3 fina år. Jag studerade i Malmö...etc. Men istället ställer sig alla lärare vid ett instrument och vips börjar de spela ain't no other man med Christina Augilera. Det var faktiskt riktigt bra och jag fick gåshud.

När "showen" är slut ropar de ner oss inriktningsvis. Först ut är de som ska läsa natur, sedan sam, sedan alla estetiska ämnen och när de säger - de som är dansare kan följa med...och då blev det en väldans jubel :) Det är kul att de kallade oss dansare (a)

Sedan följer vi med våran huvuddanslärare som tar oss till en danssal. Där får vi schema, busskort m.m. Sedan var det dags för lunch och sen kunde man gå hem. Som tur var fick jag kontakt med 2 tjejer då behövde jag inte sitta ensam i matsalen haha.

Sedan åkte vi 3 tillsammans hem och jag åkte vidare till Medborgarplatsen för att träffa Debbie och Fanny på String. Där hade de redan träffat lite vänner till oss.

De som hände under resten av dagen är ovisentligt...

Nu ska jag ta det lite lugnt för jag har otroligt ont i halsen och det har kommit riktigt olägligt då jag ska dansa första timmen imorgon. Jag vill ju vara frisk så jag kan visa mina kunskaper :) Jag kommer kunna lysa till i balett och modern dans då alla andra i min klass dansar street :p

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0