SJUKLING IT IS

Hej hej

Imorse vaknade jag med så mycket halsont att jag inte fick fram nått ljud i huvudtaget. Försökte säga hej till pappa men det krasslade bara :(

Men imorse tog jag ipren, alvedon, acetylsystein och en massa vatten...nu mår jag en gnutta bättre än för nån halvtimma sedan...

Badade också imorse :) Det var sköönt, för i vårat badrum har vi ett badkar med en ingjutning där vi har en kudde, så då kan man lägga huvudet där när man badar. Det rekomenderas verkligen! Pricken över i:t skulle varit att ha en ipod högtalare i badrummet :p Men den högtalaren ska nog snart inskaffas. Men först balklänning!

Ikväll ska vi då ha pesach middag som det heter på hebreiska, och det är en judisk helg där man firar utåget ur egypten som skedde för flera år sedan, på moses tid. Vi ska äta en massa god judisk mat som jag bara ÄLSKAR! Det komiska är att den judiska maten kan vara ganska knepig att gilla, så de flesta i min klass hatar ju typ den jusidka pesach maten som gehakte leber, gefilte fish, kneidels m.m.
Me like a lot!
 
Jag kommer visa er kvällens outfit ikväll som blir klänningen jag fick av pappa igår + lite finskor m.m.

Uppdaterar alltså lite senare (jobbigt att sitta upp när man mår dåligt :/)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0