TORSDAG - DAGEN UTAN BRA TVPROGRAM.

hej hej

Jag skriver ingenting förns nu för att jag har sovit på soffan! :D Det är så skönt att sova lite grann efter middan, men det kanske inte är lika kul för pappa som blir utan sällskap sedan, haha.

Idag började jag 11.00 på kontoret, där jag fick hålla på med sånt här:

det är ju ganska kul, ibland. Idag vid lunch så kom mamma o pappa och vi lunchade tillsammans, de var så snälla eftersom de slutade upp med vad de jobbade med hemma och kom och åt med mig. :) Efter lite tjat! haha
När jag kom tillbaka till kontoret vid 13.00 så hade Lisa (chef) en engelsk-pratande gäst där, så det var lite pinsamt att gå och fråga henne frågor när han satt där, hihi.

När klockan var 14.00 ungefär så begav jag mig mot face butiken på drottninggatan. Där fick jag städa, MYCKET! Det var inte kul, jag blev nästan svart om händerna även fast jag hade gummihandskar, nu vet ni på ett ungefär, HUR mycket smuts och damm som det finns på den nya våningen på den butiken.

Jag fick städa i kanske 1-2 timmar. Sedan var klockan 4 liksom, så jag måste ha städat i 2 timmar. Det jobbiga är att alla som ska berätta för någom vad JAG har städat så säger dom vi städade, vi skurade. Dom tar åt sig äran :(

Jag fick i alla fall ett litet tröstpris, sminkning för 400 kronor men jag behövde självklart inte betala, för jag är prao-eleven. Det kom in 2 tjejer som kollade runt lite, men sedan kom dom fram till mig och expediten och frågade hur mycket det kostade. (kan berätta i talform, eller vad det nu heter)

- Vad kostar det att göra sådär?
- Vad då sådär?
- Asså, att bli sminkad
- Det beror på, menar du att jag sminkar i butiken?
- Ja
- 400 kr.

(vänder sig till mig)

- Så du har betalat 400 kr för det här?
- (flin på mina läppar, och expediten säger)
- Nej hon är min praoelev
- Abbu, jag tänker fan praoa här
- (från expediten och jag - FNISS)


Haha, det var jättekul! Hon ba abbouuuwww!!! HAHA.

Vidare till min dag.

Sedan så slutade jag liksom, men jag väntade på att Hannah skulle ringa, men efter väntande så gav jag upp och åkte hem till lilla pappa, som var helt ensam i lägenheten eftersom mamma hade gått på nått möte.

DAGENS SMINKNING
Fondation i hela ansiktet och textstift vid ögonen, näsan och munnen.
Rosiga kinder med hjälp av rosa rouge.
Långa ögonfransar, svarta.
Svart ögonskugga som markerar ögonen och lite brunaktiga ögonskuggor.
Grå/Silvrigt glitter runt hela ögat, med hjälp av glitterpenna.
Markerat kindben (under ögat), med hjälp av guldfärg...
Noppade ögonbryn med hjälp av pincett.

TADA! Jag blev jättefin. Igår såg jag William, Johan och (nån annan) gå förbi face och idag såg jag Susanna, Hanna och Lisa gå förbi och lite senare så satt Lisa och Hanna utanför face...Jag försökte få ögonkontakt men det gick inte :/ hahha

DAGENS OUTFIT
Blåa jeans - Tommy Hilfiger
Bruna stövlar - Spanien
Brun/vit randig tunika - H&M
Brun/vit randig halsduk - H&M
Vit mössa - Plagg o Pjuck
Svart jacka - H&M
Brun axelrämsväska - England (eller vad jag nu skrev igår, kommer inte ihåg)

Jag ska bara tillägga att jag såg 2 jättefina mössor som jag har velat ha och 2 jättefina halsdukar som jag velat ha. Dessa går i färgerna lila och svart. Och alltsammans kostar 280 kr. Jag har ju köpförbud, men jag undrar ska jag köpa dessa underbara assesoarer ändå? Svart halsduk, svart mössa, lila halsduk och lila mössa? Materialet var stickat...


Pus o Kjam     , svara gärna på mitt nya i-landsproblem






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0