Can't get you out of my minds...

Först och främst så ska jag skriva bloggandet från idag i skolan. Idag på no lektionen så kände jag bara för att skriva lite så här kommer bloggandet:

BLOGG INLÄGG

Sitter på No lektionen nu. Vi har precis börjat med Kemi. Det är stört svårt, asså vem kom egentligen på allt det här konstiga? (jag pratar om atomer, elektroner m.m.).

Idag har vi bildprov på konsthistoria. Några har förhört mig och jag kan väl det ganska bra.

Jag sitter bredvid Joel och Alex. Joel kan kemin as bra, han kommer få MVG på provet och Alex fuskar till konsthistorian samtidigt som han frågar mig frågor.
Efter den här lektionen har vi lunch och sedan bild.


Idag är det Grey's! Undrar om Meredith dör?...

Det var det, haha! Nu ska jag bara prata på lite som vanligt.

Konsthistorian gick faktiskt bra, förutom att det fanns lite årtal här och där som gick lite sisådär. Men förhoppningsvis så blir det MVG annars VG. Nu lovar jag att jag kommer få G bara för att jag tror att jag kommer få MVG eller VG haha!!!

Jag undrar faktiskt en sak och oroar mig lite för jag tänker på Riccardo och undrar: Tänk om personer glömmer bort honom snart och undra vilken dag det blir? Jag menar efter fredag då det är samling på sergelstorg för gatuvåldet så kommer man tänka på honom några dagar till, men efter det...Vad händer då liksom? Repotagen om honom börjar redan tunna ut sig. En sån här sak borde väcka mera känslor. Det handlar ju om gatuvåldet! Tänk om det är någon som ni "kände" nästa gång liksom. Nästa gång blir det kanske ens bästavän. Själv skulle jag bli så djupt sårad om det vore min bästavän. Den tanken går inte ens att tänka.

Jag hoppas att man börjar ta tillfället i akt och börjar bry sig om att i Sverige borde vi inskaffa noll-tolerans....


Shit! Meredith vaknade, helt stört ju. Avsnittet skulle bli lite bättre om hon hade dött, för då skulle de vara riktigt tungt liksom. Det skulle varit bra om det hade varit en massa flashbacks och sånt, men nej. Icke.

Imorgon ska jag nog köpa lite örhängen och sånt trams! :P
Jag köpte inte ett linne idag som jag skulle. Det blev inte av eftersom mamma ringde och hon insisterade att få komma till butiken och kolla på linnet. Eftersom jag har köpförbud så blev det självklart inget nytt linne till mitt textilarbete utan jag fick ta någon gammal tröja hemmifrån, vilket jag tycker låter rimligt men jag hade inget bra linne som passade så nu fick det bli en t-shirt jag klippt av på mitten (jag dansar i den "t-shirten" och jag har det ovanpå ett linne så nej, det blir inte magtröjavarning här inte!).

Måste bara tillägga att det är fett jobbigt att det är kallt just nu. Jag kan rada upp en lista så ska ni få se hur jobbigt det verkligen är.

1. Man kan inte ta fram vinterjackan för då blir det lite "vad håller du på med" varning, haha. Nemen min vinterjacka är liksom en fjällräven (en sån där som gör så att man ser ut som ett vandrande duntäcke) och om jag tar på mig den så blir det lite knasigt.

2. Man kan inte ha klänning med leggins under, utan nej, man måste ha 2 par strumpbyxor under. Tro mig, jag gick faktiskt ut på balkongen och testade min "morgondagens outfit" och Aj, Aj, Aj det var lite kyligt på benen allt.

3. Man kan inte ha en "vanlig höstjacka" på sig, utan man måste ha en sån som är stoppad. 

4. Man kan inte ha på sig ballerina för då fryser man ihjäl.

5. Man kan inte ha en tunn kofta på sig för då dör man av köld.

6. Inga korta tröjor här inte, näe dom måste täcka en del av rumpan.

Fattar ni vad jag menar? Man vill ju inte frysa häcken av sig. Vilket jag gör om jag bär något av det här...Jobbigt läge här alltså.

Förlåt för mitt jättelånga inlägg, men nu har ni några dagar på er att läsa allt! :)

BILDER
image107
HAHAHA, han kör "minen".
image108
Inga komentarer.
image109
Tråkigt på spanskan?
image111
Yeey!
image112
Hey Eli.
image113
Hey Chån!
image114
Debbie o Hannah på spanskan
image115
Alex på kemin
image116
Atomer upp och ner
image117
Joel på kemin


Det var allt för idag gott folk!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0