18.30

hej hej

Idag var det prao!!! :) det var jättekul...

Jag praoar på face stockholm, på deras huvudkontor. Jag fick vara som allas assistent, hämta grejer m.m. lite "Djävulen Bär Prada".
Jag kan göra en lista på hela min prao idag, så blir det lättare att förklara...

1. Kom dit vid 11.00 då jag fick ta hand om presentkort (fick plasta in blanketter m.m.)
2. Fick gå till en affär där man gör om papper till olika storlekar
3. Lunch, då jag åt i 7-eleven.
4. Lämna "nya looken" till face på drottningatan
5 Sedan fick jag jobba i den butiken, där det första jag fick göra var att handla på hemköp.
6. Blev sminkad :)
7. Fick gå hem.



1. Pappa skjutsade mig till face huvudkontor, så snäll som han är. Redan då var jag lite nervös över att jag inte kunde ställa för mycket frågor vilket är det ända jag gör i skolan (ej inför alla :P) Så det var lite svårt att hejda sig, men jag frågade max 3 frågor, i alla fall.

2. Jag fick i uppdrag av chefens assistent att jag skulle hämta 200 pappren från en affär några kvarter bort. När jag står i butiken efter lite ringa till mamma och pappa och fråga efter vägen så kom jag på att jag inte fick några pengar av assistenten, men affären skriver tydligen upp sånt, sa mamma.

3. När det var lunch så ville jag inte äta ensam (vem vill det) och jag hann inte åka hem, så jag ringde mamma men hon hann inte heller :( Så jag åt en kalkon och ost macka. Bakom mig i kön stod det en jättesnygg kille, så jag var inte helt sysslolös...

4. Assistenten hade ett nytt jobb till mig, jag skulle lämna den nya looken i face butiken på drottninggatan. Det var lite problem att hitta, och jag var rädd att tappa den bunt papper jag hade i famnen, så det blev fråga runt lite i olika butiker eller hos tjejer som verkar ha koll.

5. När jag kom in i butiken så fick jag gå ner och lämna papprerna på lagret, det gick bra! Oj, var face är ordningsamma. Det stod nagellack radade på hyllor i färgordning. Samma med allt annat smink (nu pratar jag ändå om lagret). Så här rent har inte ens jag i mina "viktigaste" lådor (alltså dom med viktiga pappren från skolan m.m.)
Efter att jag hade lämnat den "nya looken" i lagret, så blev min nya uppgift att gå ut och handla på hemköp. Jag fick handla: 10 påsar bommul (har aldrig hållit i så mycket bommul förut, haha), 1 kartong maryland cookies, 1 luftrenare, 1 fun light lemon, 1 ajax fönsterputs m.m. Vem hade trott att face behövde maryland kakor liksom? och när det stod 10 påsar bommul, så blev jag heelt förvirrad. 10 påsar liksom?

6. Det fanns en tjej som vikarierade på face som sminkade mig! Det var jättekul. Hon började fråga mig frågor om mina intressen m.m. Så då passade jag på att fråga henne om en hemuppgift vi har i skolan. Jag fick en plommon eye-liner (fett fin), guldig "lös" ögonskugga (ej fast ögonskugga i burk), mascara, läppstift och läppglans m.m.

7. Sedan var klockan 15.00 och då fick jag gå hem :) Skönt, efter att ha stått och gått hela dan...

Jag börjar 11.00 imorgon igen! YES!

Idag hade jag på mig:
En rosa skjorta, svart bälte i midjan, svarta (nya) jeans och vita le coq sportif + jacka och halsduk såklart!



Nu ska jag gå till dansen så jag skriver mer imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0