TJA, TJA

Nu är man hemma från skolan. Dagen har gått otroligt snabbt, haha, första gången :p Idag på hemkunskapen så var det kockduell vilket menas med att våran lärare väljer antingen vegetarisk mat, fisk, ägg m.m. Och sedan så ska man själv hitta på en maträtt som man vill göra till olika saker hon plockat fram, haha svårt att förklara, men jag och Hannah gjorde i alla fall panerad rödspätta med kokt potatis och sedan stekte vi brocolli och majs som vi sedan hade som tillbehör. Garnering var tomater som var skurna sick-sack. Ett annat tillbehör var en sås som vi hade gjort på majonäs, creme fraiche, persilja och lite citron - mums!

Det var typ första gången jag verkligen lyckades med en maträtt :p

Efter hemkunskapen så gick jag och Hannah på stan :) Vi gick runt vid t-centralen och hötorget. Påväg mot Gina Tricot så tog vi en french hotdog :) mums, det med. Sedan gick vi till H&M där båda köpte trosor :)

Näe nu fanns det inte så mycket mer att skriva om faktiskt, men jag skriver mer ikväll. Efter dansen då...


Kommentarer
Postat av: sofi

hej korv! jo, asså jag vet inte.. får hitta nått, nån klänning typ :) pusspuss

2007-11-19 @ 18:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0