SKÖNHETSPRODUKTER/TIPS

hej hej

Nu får ni se lite produkter/smink till ett billigt pris, som jag inte kan klara mig utan.



1. Deep Cleansing Mousse. En mousse som går att köpa på aco - riktigt bram alla jag känner äger typ en sån här.
2. Double Extension Mascara. Älskar bara den här mascaran. Man behöver inte ens böja ögonfransarna innan användning. Går att köpa överallt, men prova Åhlens
3. Rengöringslotion - riktigt bra. Klarar mig inte utan denna
4. Skin Tonic - denna är bra om man vill torka ut huden för att sedan sätta på en kräm, då försvinner alla orenheter.
5. Stioxyl - en riktigt bra acnekräm, om du får panik innan festen - använd dagen innan och så är din plåga borta.

Tänkte bara visa er ett jättebra nyöppnat märke som heter Nouba. Min favorit sak därifrån är rougen. Om man vill ha ett glittrigt resultat med jordnära färger så ska man verkligen köpa Nouba.

 detta är i alla fall den rougen jag kommer köpa när mina andra tar slut. (ni la säkert märke till att jag skrev mina andra rouger, jag använder nämligen 3 rouger på samma gång för att få ett fint resultat.

Tänkte också skriva lite tips, det är ju såhär att jag har praoat på face stockholm - sminkkejda. Där fick jag 2 veckor på mig att lära mig om smink och hur man sminkar, så jag tänkte dela med mig av gamla och nya egenskaper om hur man sminkar sig snyggt.

Rouge: Om du känner att din rouge försvinner använd då lite kräm och sedan en tunn fondation och aplicera på kinden, sedan kan du använda rougen - tänk bara på att det kan komma fläckar, så var försiktig.
Applicera rougen gör du genom att lätt dra runda rörelser med rouge borsten över området du vill få färg på. Det sämsta sättet är att dra rougen bakot och framåt - då kan det hända att man blir röd vid näsan och röd vid hårfästet bredvid kindbenets slut.

Mascara: Om du vill få långa tjocka ögonfransar så rekomenderar jag en mascara som har en vit och en svart mascara i ett. Då använder du den vita mascaran innan den svarta. När du applicerar mascaran så ska du tänka på att man inte behöver börja med mascaran ända in till ögonlocken, då kan du få svarta fläckar under och över ögat - vissa är svåra att få bort med vatten eftersom att det ibland börjar din mascara rinna och ibland så får man inte bort precis allt. Om du vill bli mörkare så kan du använda en eyeliner runt ögat senare - berättar ett bra tips om hur man kan göra det under.

Eyeliner: Ok, hur man använder en eyeliner utan att få ett hårt uttryck i ansiktet. Först kan du göra som ett V vid ögats slut alltså inne i ögats kant, men om du vill få större ögon så ska du använda eyelinern precis under ögat och senare ta en vit eyeliner i ögats kant. Du kan också använda ett tunt streck av eyeliner innuti det övre ögats kant. Helst inte under om du inte vill få ett hårt uttryck. Sedan kan du också använda en vit eyeliner och göra ett V vid ögongloben vilket är början av ögat (från näsan). Detta ska du inte göra innuti ögats kant. Var försiktig bara så att du inte använder för mycket av allt. Speciellt den vita eyelinern eftersom man kan se lite alienlik ut då.

Läppar: Större läppar: Då ska du använda en vit läpppenna (går också bra med en vit eyeliner) och fyll linjerna på läpparna så att du ramar in dina läppar, sedan kan du sudda ut strecket du gjort runt läpparna och använd ett genomskinligt läppglans, detta kan du applicera på linjerna du gjort och på läpparna för bästa resultat.
Mindre läppar: Då ska du använda dig av färger, använd gärna läpppenna/eyeliner då också för bästa resultat. En färg som är ganska inne nu är ett oranget läppglans. Då måste du hitta ett som inte är så transparant, vilket innebär att du då kommer få orangea läppar. När jag var på face så använde jag vit läpppenna för att markera läpparna och orange läppglans - riktigt snyggt.

Brunare i ansiktet: Då kan du använda dig av ett solpuder - använd dock inte för mycket eftersom att man då kan få den legendariska fjortislinjen som formar in ansiktet. Men om du vill se brunare så kan man försiktigt borsta på lite solpuder mellan munnen och näsan. Sedan om du inte orkar göra det här varje dag så kan du använda brun utan sol i ansiktet - dock inte för mycket vilket kan göra så att man blir orange vid mun, ögonbryn och hårfäste.



Hoppas att det här hjälpte nån som var lite osäker på någon eller alla av de här punkterna. Om ni vill fråga om hur man applicerar nått annat smink, t.ex. ögonskugga så är det bara att fråga. Annars om man vill ha profisionell hjälp så är det bara att gå till ett dyrare smink märke och fråga.

skriver kanske nått mer ikväll, annars skriver jag på söndag när jag kommit hem.

Kommentarer
Postat av: Jess

Oj va mycket du skrev! KUL med tips och sånt :D

2007-11-22 @ 21:15:18
Postat av: olivia

Jess: Vad bra att du gillade det! :) alltid kul med sånna kommentarer...

2007-11-22 @ 21:49:09
URL: http://oliviaportnoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0