OKEJ NU ÄR DET SISTA

hej igen

glömde säga en sak. Min bror och mammas kompis åt faktiskt middag hemma hos oss idag :) Ni vet i förrförra inlägget så hade jag ju sagt att min mamma hade gått och jag inte visste vart, jag ringde henne i alla fall: Och hon ba: Jag är med Alex (bror) vi är och köper mat. Jag blir typ orolig när jag inte vet vart mina föräldrar är och ibland när dom är borta jätte länge och inte svarar på mobilen så tänker man ju ok nu har dom varit med om en bilolycka eller så...Så man fattar ju varför dom är så oroliga hela tiden, dom är typ oroliga när jag kommer lite senare än vanligt från skolan haha näe nu överdriver jag, men ni fattar? Ganska sött att dom oroar sig. Jag skulle typ inte bli ledsen men det skulle vara trist om dom inte oroade sig, då känns det ju som om dom inte bryr sig.

Till middag år vi mammas otroligt goda sallad, med salladsblad rödbettor, getost, kyckling och sesamfrön - MUMS! :) tänk om man kunde vara så bra på att laga mat - hej MVG i hemkunskapen säger jag bara. (mamma har varit kock det är därför hon är bra på att laga mat, haha) Papi är också bra på att laga mat :)

Vid middagsbordet så diskuterade vi om gymnasie, universitet och vad man vill göra i framtiden. Nu kan jag absolut mer om hur man ska välja saker och ting. Dom säger att jag ska välja sam ekonomi, vilket verkar bra, men är inte de lite utråkande? Man ska ju göra något man tycker är kul och jag tycker ju om estetiska saker, förutom att sy dåra...Så de e lite halv jobbigt det där. Det känns nästan som att jag inte får välja estetiskt, för alla ba: Du kommer inte få nått jobb m.m. :/ Får alltid den här pressen på mig. Men jag menar aha om ni nu gillar ekonomi så mycket så kan ni väl plugga ekonomi i nån skola för vuxna?!?!!?! Blir så sur. Sorry för mitt utbrott men de e ju så jobbigt med all den här pressen på sig. Först skolan, sen hemma och sen måste man välja 20 gymnasien också, jobbigt läge!

Ni som inte går i 9:an asså ett tips är att fråga era föräldrar/syskon jag vad vet jag om gymnasier...Det är så sjukt stressigt när man helt plötsligt börjar prata om gymnasier och man inte fattar nått och man blir stressad m.m.

Aja, ha en god natts sömn i alla fall folks! :D pusen! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0