HOW TO SAVE A LIFE?

hej hej

Idag var jag på begravning dåra...

Vet inte riktigt vad jag ska berätta om den...förutom att det var sorgligt. Jag grät faktiskt av lite konstiga anledningar idag. Grejen var den att jag fick se en av mina farmors bröder som jag aldrig träffat idag och han var så lik min farmor. Det som är lite känsligt med min farmor är att jag faktiskt såg henne dö, så det är lite jobbigt för mig att tänka på henne liksom. I alla fall, när jag pratade med hennes bror som då heter Kjell (orkar inte säga min farmors bror hela tiden :p) då såg jag hur lika dom var varandra. Jag stod en lång stund och stirrade på honom. Han är typ över 90 år gammal då.  När jag skulle ta i hans hand när jag hälsade så var den som farmors, gammal, hehe, ni vet sådär skrynklig. När pappa ställde sig bredvid honom så frågade han om Kjell var lik farmor och då började jag gråta, hehe. Jaa svarade jag, jag ser mycket av henne i dig. :( Det var ett sorgligt ögonblick.

En annan grej jag grät över var att jag pratade med Sonja - 101 år gammal, vilket är helt otroligt sjukt. Hon och pappa satt nämligen och pratade så jag gick dit och satte mig för att vara med i konversationen och dom pratade om farmor. Om hur hon hadde bott hos Sonja och klagat över hennes kamin. Farmor var tydligen väldigt känslig så hon hade stått och gråtit över den här kaminen. Senare hade farfar kommit hem och sett att farmor var ledsen då hade han ba: Vi flyttar ut direkt!

Ni kanske inte förstår vitsen med de hela men det var ändå väldigt skönt för mig att höra hur famor o farfar var som unga :)


Nästa begravning kommer säkert vara snarast eftersom att hela min släckt håller på att dö nu, tror jag sa de i förra inlägget men ändå...

Hoppas alla hade en bra dag! Skriv gärna om vad ni har gjort idag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0