FÖRSTA SKOLDAGEN

hej hej

Idag var det första skoldagen efter prao + lov. ---> Jobbigt värre! Man har ju vant sig vid hur lätt det är att jobba även fast man får stå typ hela dagen och sånt så är det ändå så mycket lättare än skolan. Varför ska skolan vara så svår egentligen? Den är ju till för att man ska lära sig, inte för att man ska stressa sig egenom alla läxor och prov och sedan få ett dåligt betyg.

Idag på hemkunskapen så fick vi göra muffins. Yeey! image191Jag jobbade med Daphne. Maria (våran lärare) sa att man fick tillsätta vilken smaktillsats som man ville, så jag och Daphne valde att göra en liten blandning. Kanel, choklad, vanilj muffins blev det, och gott blev det med! Älskar sötsaker. Det jobbigaste med dom är att man aldrig för nog. Idag åt jag till exempel upp hela påsen med muffins som jag och Daphne gjort. Den påsen innehöll 6 muffins :p. Så det blir mycket styrketräning för mig i veckan. Vilket passar bra eftersom att jag har gymnastik imorgon och på fredag och dans på söndag och måndag. Hoppas att det inte var måndag idag :S

Senare på dagen så hade vi So. Alla satt och skakade med benen eftersom att vi skulle få tillbaka våra so-prov idag. Jag satt bredvid Nathalie och jag kan skriva hur våran konversation såg ut:

- Jag kommer verkligen få IG på provet (jag).
- Men nej, det kommer du inte (Nathalie).
- Ska vi slå vad?
- Aa, visst!
- 5 kronor.
- Mm...

Och vad händer? Jag får -VG. Helt stört! Har aldrig fått ett bra betyg på so-provet förut, men sen när man analyserar lite ja då får man -VG.

Inflik:

Jag satt med Fanny på matten idag och vi hade inte setts på flera veckor så det blev en massa tjejsnack och annat kul :p Vi hade bestämt flera gånger att vi skulle träffas under praon och under höstlovet - men det hände inte dåra...Så nu bestämde vi att vi skulle gå och ta en muffin på American Cookies - Yummie!

Till Fanny:

Hej Fanny, om du läser det här! :)

Du var jättefin idag! Verkligen. Det ska bli jättekul att få träffa dig för vi måste fortsätta att diskutera om allt som har hänt under dessa 3 veckor. Man blir ju paff! ÄLSKAR DIG!

OK, tillbaka till inlägget folks...


Näe, men de var nog allt för idag faktiskt, kan lägga in en låt men sen måste jag gå o plugga engelska.

WHO KNEW - PINK

hejdå :)

Kommentarer
Postat av: Nattis

Jaag sa ju att du skulle klara de:) hihi

2007-11-05 @ 21:11:47
Postat av: Olivia

Nattis: Haha, aa! 5 kronor till dig imorgon :D

2007-11-05 @ 22:49:48
URL: http://[email protected]
Postat av: banyboo

hej min sötaste Olivia! Klart som fan att du och jag ska träffas, jag har längtat som fan. Vi har inte träffats på läänge, det är dags nu!

Japp, men vi hörs senare :)

2007-11-07 @ 14:54:22
Postat av: olivia

banyboo: Hej min sötaste bany! mm absolut! Det ska bli jättemysigt. Är faktiskt ganska sugen på en chokladlatte på creem och lite mys senare på kvällen. Nu när det är skola så måste man ha en dag då man kopplar av :P

Det gör vi, ÄLSK!

2007-11-07 @ 16:12:01
URL: http://oliviaportnoff.blogg.se/
Postat av: banyboo

haha, okeeej, det går nog allt att fixa :) Saknar dig otroligt mycket! haha, det ksulle verkligen behövas i allt höstrusk! haha :P Älskar dej

2007-11-07 @ 23:11:01
Postat av: olivia

haha aa skojaru! Det spöregnade idag liksom man ba vad har hänt med Sveriges väder iår? Jag vill ha snö, för då kan man ta på sig varma jackor och klä sig lite halv tokigt, men varmt, + så slipper man det här förbaskade regnet! När jag satt på bussen så kom jag ihåg att när man är blöt på kläderna, i håret, på skorna m.m. så luktar det regn om en efter ett tag, asså typ våt-hund :P haha här sitter jag och skriver ett jättelångt svar och pratar om att vi alla är våta-hundar. Men aja, vi ses :D

puss älsk

2007-11-07 @ 23:15:49
URL: http://oliviaportnoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0