DATASALEN

Tja tja,

Då sitter vi i datasalen igen. Jag är nästan klar med min krönika nu så det är skönt. För er nya läsare så är det så att jag skriver om pälsindustrin på svenska lektionerna. Alla i min klass har nämligen valt ett ämne att skriva om, och då tyckte jag att pälsindustrin var så absurd, så jag valde den som mitt ämne.

Idag har jag inte gjort så mycket, hängt med på lektionerna liskom, typ :p Kan berätta lite om alla lektioner vi haft idag.

Första lektionen var matte, då gick vi egenom massa mattetal på tavlan, så att vi skulle förstå dom liksom. Nu är det iförsig inte så svårt på matten. Vi har volym just nu, och jag kan ju bara säga att sannolikhet var så mycket svårare, fattade typ ingenting haha.

Sedan hade vi hembreiska lektion. Då sjöng vi egenom Adon Olam som vi ska uppträda med på Vasa Shabbat. Haha det blev ganska många okända namn nu men ni får försöka hänga med ändå, annars är det bara att säga till, så säger jag vad allt betyder.

Sedan hade vi slöjd. Kommer visa en video i ett senare inlägg. Då sydde vi mest. Vi håller på att brodera så de e kul.

Sedan hade vi spanska då vi kollade på film och fick veta våra resultat på proven. Så feg som jag är så kollade jag inte. Haha jag orkar rättare sagt inte bry mig så mycket. Filmen vi kollade på var skit konstig. Asså Sussi har lite störd filmsmak må jag säga.

Sedan hade vi lunch då köket bjöd på natchos. Det konstiga var att vi fick 3 rätter istället för bara natchos. De 3 rätterna var pasta, köttfärsmojs och natchos haha.

Nu är det svenska dåra. Då så skriver vi mest på krönikorna. Vissa gör ju annat, exempelvis jag som skriver i bloggen :p

Efter den här lektionen så har vi klassråd. Då kommer vi bara prata betyg, gymnasie och alla andra stressande moment som vi pratar mycket om nu.


Senare ikväll så kommer jag också visa en dagens outfit, men jag kan ju bara säga att jag har klänning, strumpbyxor, stövlar och en kofta. Skulle egentligen ta av mig koftan idag eftersom min klänning är så fin ibak, men de var lite för kallt för att gå omkring barärmad.

Nu ska jag inte trötta ut er för mycket, hehe. Men titta gärna in senare :) Då jag också kommer skriva om min kära kompis Philip som fyller 15 år idag :) GRATTIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0