SYNAGOGAN

hejsvejs!

Idag så vaknade jag 7.35, då jag gick upp och gjorde mig i ordning för synagogan. Jag mamma o pappa åkte sedan tillsammans till synagogan då vi kom lite för sent, men det gjorde inget.

Sedan efter typ nån minut så började gudtjänsten. Efter ett tag började en efter en ställa sig framför alla och läsa sin text eller sjunga sin text.

Nervöst satt jag bredvid Debbie, som 24/7 sa: Oh, jag är så nervös. Det gjorde mig ännu mer nervös haha. Så jag och Debbie satt och andades in luft genom näsan och ut genom munnen.

Alla klarade sig gallant, och sedan kommer jag liksom, som hakar mig flera gånger och säger: Oj, Nej, em...osv. Inte kul alls, och jag kände hur alla nervöst satt och tänkte å, nej :( Inte kul.

Söta pappa stöttade mig efter gudtjänsten så då blev jag ju lite lugnare. Sedan gick alla till mingel i sessionssalen där det bjöds på mat och dryck.

Efter ett tag så gick alla som inte tillhörde vasa shabbat och så kom alla som går i jeshurun. Då så dukade vi av borden och ställde istället fram lunchen som vi skulle äta där. Lunchen blev riktigt mysig med mat, dryck och sång haha.

Sedan så var lunchen slut och då gick jag till NK där mami o papi väntade. Vi gick tillsammans till H&M och Gina Tricot. Jag köpte ballerina skor (svarta), och en halsduk haha, och mamma köpte ett brunt glitter sätt som var väska, sko och bälte. Det var riktigt fint. Färgern var brun.

Sedan åkte vi buss hem. När jag kom hem så tog jag ett fotbad och sedan smörde jag in fötterna i aloe vera <3. Nu sitter jag bara framför datan och vilar upp mig. Jag är fortfarande så sjukt skoltrött och almänt trött. Usch.

Ikväll ska ni få se bilder från igår och idag, lovar :)

puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0