JAG ÄR SÅ SÅLD!

haha ni kanske undrar oj vad ska det här inlägget handla om när rubriken är "jag är så såld" ? Men det ska jag berätta för er. Jag är nämligen så såld på vilda kattdjur. Inte vanliga katter då, utan lejon, leoparder, jaguarer, tigrar, pumor, lodjur m.m. Så jäkla vackra är dom. Jag föredrar leoparder mest. Men jag tänkte ändå visa alla dessa kattdjur för er som är lite osäkra på hur dom ser ut, men mest av allt ska jag visa bilder på leoparden - jag är såld!

 detta är då en leopard. Leoparden kan man känna igen på deras fläckar på huden. Jag undrar hur dom fick in snön i bilden för leoparder är inte så vana vid kalla klimat liksom :p Kolla noga på bilden...ser du ögonen...isblåa...

 naaw ännu en leopard. Om jag skulle ha en leopard så skulle den nog heta Leopold hihi :) Gölligt...

 Här har ni lejon. Lejon kan man känna igen i lejon kungen 1 & 2, som handlar om hur lejonen styr över savannen.

 ett vilande lejon. Lejon ser man oftast under ett träd, och det är där dom oftast vilar sig...i skuggan..

 detta är då en jaguar och nu kanske folk tänker, men hallå nyss sa du att det hette leopard, men ser ni skillnaden? Jaguarer har större fläckar som denna då...Och större kroppar...Jaguaren är jordens snabbaste djur..

 Pantrar känner man igen efter deras svarta färg och lysande ögon. Så grymt vackra asså. Panter finns med i filmen djungelboken då pantern heter bagera.

 kolla in bebi pantern - jag dör!!!

 Detta är en tiger. Tigrar kan man känna igen på deras randiga sträck i pälsen. Det finns också en tiger i djungelboken, tigern heter shera kahn. Kolla bebin i bak.

 :)

 ett bebi lodjur som spanar.

 ett stort lodjur. Lodjuret kan man känna igen på deras tofsar på öronen, prickiga päls och gråbruna päls.


Det var dagens katt-djur lektion :) Ni kanske förstår varför jag är såld nu :p Ni kan också kolla på ett klipp jag har i kategorin filmer, där det finns en film på en bebi tiger :) sööt är den allt! :D

Kommentarer
Postat av: daniella

en tiger skulle passa perfekt med som husdjur

2007-12-18 @ 22:18:12
URL: http://stylesforme.blogg.se
Postat av: olivia

daniella: mm fasst själv skulle jag vilja ha en liten leopard :D

2007-12-18 @ 22:35:29
URL: http://oliviaportnoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0