HEMMA

hej hej

Kom precis hem, och sitter just nu och äter pepperkakor i olika former och storlekar. Riktigt gott må jag säga!

Idag så hade vi bild. Otroligt kul. Älskar bild! Just nu så målar vi parafraser i bilden, vilket innebär att man ska ta ett konstverk och göra motsatsen till den. Men kan ju också göra bilden komisk, ledsen eller, jaa göra vad man vill med den helt enkelt. Jag har valt ett konsverk har konstnären degass. På konstverket så är det fokus på en balettdansös som skyter sin rosett i bak på hennes klänning. Och jag har valt att göra om den till "school prom" Då flickan istället är ledsen för att hon inte vet hur hon ska lämna sin fina ros till hennes "lover" på andra sidan rummet. Så idag så färglagde jag bilden lite grann. Hann i princip bara göra bakgrunden blå och göra hennes rosett blå. Om man får ta hem sin målning när man är klar så ska jag skanna in den och visa er :) 

Efter bilden gick jag och Hannah till 7-eleven där vi båda köpte bullar och lite annat smått och gott. Sedan gick vi till Åhlens (som vanligt) där vi prövade lite parfymer, smink och sånt där :) Vi hittade btw världens bästa puder. Våran hy såg fett fräsch ut och så! :) Och det brukar vara så att man ser riktigt översminkad ut när man kommer ut, men det såg helt ok ut. Så den ska man ju köpa om man vill få felfri hy kan jag bara säga! Ska kolla vad den heter nästa gång jag är där, och då meddela det här på bloggen. 

Sen hade vi Js, och sist Spanska. Då ingen tjej stannade kvar förutom jag och Noomi. Inge kul. Fast vi satt iförsig och snackade. Haha. + Så fick jag reda på att jag bor bara några kvarter ifrån Filip. :) Så nån gång ska vi ta bussen hem tillsammans :D kul, kul, kul...

Senare idag så kommer jag lägga in en videoblogg + vem jag går förbi varje dag. 

Men nu ska jag kolla bloggar och sedan gå in på victoria secret och abercrombie & fitch's hemsida :) Varför kan jag skriva sen...puss!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0