GOD NATT + LITE TIPS

Först ville jag bara säga god natt en gång till :)

Och så måste jag ge ett tips till er som vill få bort magen men som bara "bantar". Banta betyder för många att man inte ska äta någonting alls förutom sallad, well, det är fel. Banta är att man äter allt från matcirkeln fast då bara en liten del, och helst mycket fulkorn. Så ni som vill få bort de extra kilorna från eran kropp som lades till efter ni åt så mycket godis, då kan jag bara säga att ni ska dricka rikligt med vatten och äta allt från matcirkeln fast då i en liten mängd. Ni måste också se om erat BMI är bra eller om det är övervikt. Om erat BMI är undervikt så betyder det att de extra kilorna ni lagt på bara är muskler, men om erat BMI är övervikt då kan ni göra som jag skrev ovan. Hur man kollar sitt BMI gör man genom att söka på BMI på google och kolla på olika sidor.

Men ville bara ge 2 tips till er som är under erat "ska ha" BMI men som har fått lite extra hull på magen eller helt enkelt har gått upp lite i vikt. Först så måste man tänka på att man inte får äta på kvällen, eftersom att kroppen inte hinner ta hand om den maten som går ner. Och det andra är att äta mycket pasta, potatis m.m. och sen bara gå iväg till gymmet och börja träna. För er som inte orkar gymma så kan ni göra några sit-ups och armhävningar :)

Kul med lite tips va? :p Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0